fbpx

Katero vrsto gostovanja izbrati?

Katero vrsto gostovanja izbrati?

Izbira primernega gostovanja za spletno stran je ključnega pomena za njeno hitro in nemoteno delovanje. Pri izbiri se srečamo z različnimi izrazi kot so “deljeno gostovanje”, “VPS”, “oblak” in “reseller”,…

Kako se odločiti kakšno gostovanje potrebujete?

Preden se poglobimo v izbiro primernega gostovanja, moramo razumeti, kaj gostovanje je.

Obrazložimo pojma gostovanja in strežnika na poenostavljenem primeru: spletno stran si lahko ogledate ker vaš brskalnik (primer: Chrome) prenese datoteke, ki sestavljajo spletno stran (kodo, slike in ostalo) ter jih pretvori v razumljivo obliko. Tako kot imate vi datoteke shranjene na vašem računalniku, tako morajo biti datoteke spletne strani shranjene na računalniku – z izjemo, da lahko do tega računalnika vsi dostopajo. To vrsto računalnikov imenujemo strežnik. Tako kot imajo naši domači računalniki različne zmogljivosti, tako imajo tudi strežniki. Razlikujejo se v omejitvi prostora, količini pomnilnika, procesorju itd.

Lastnik strežnika lahko nudi najem dela zmogljivosti strežnika, pri tem pa nudi podporo, upravljanje z nastavitvami računov, skrb za varnostne posodobitve, izdelavo varnostnih kopij itd.. Zagotavljanje vseh teh storitev imenujemo gostovanje. Več o osnovnih pojmih gostovanja si lahko preberete v članku: Osnovni pojmi gostovanja.

Katere vrste spletnega gostovanja obstajajo?

Večina ponudnikov gostovanja omogoča izbiro različnih paketov. Med seboj se razlikujejo glede na količino dodeljenega prostora, omejitve števila domen, omejitve prenosa podatkov ter podobnih kriterijev.

Pred izbiro paketa gostovanja morate izbrati vrsto gostovanja.

Tako kot so na voljo različni paketi gostovanja, ki se razlikujejo predvsem v funkcionalnih omejitvah, tako se vrste gostovanj razlikujejo glede na tehnologijo delovanja. Vrste gostovanj se med seboj razlikujejo v načinu dodeljevanja “moči računalnika” vašemu paketu gostovanja.

vrste spletnih strani

Izbira prave vrste gostovanja je ključni korak do dobro delujoče in vedno dosegljive spletne strani. Zaradi slabega razumevanja pojmov, pa so odločitve pri izbiri pogosto napačne.

Oglejmo si 5 priljubljenih vrst gostovanj: deljeno gostovanje, VPS gostovanje, reseller gostovanje, gostovanje v oblaku ter zasebni/lastni (ang: dedicated) strežnik.

Deljeno gostovanje

Deljeno gostovanje pomeni ravno to, kar piše. Spletna stran se nahaja na strežniku skupaj z drugimi spletnimi stranmi. Deli si procesorsko moč, pomnilnik, dostop do spleta itd..

Število spletnih strani, s katerimi si delite strežnik je odvisno od ponudnika gostovanja. Ni pa neobičajno, da si deli prostor z več tisočimi drugimi.

Prednosti

Največja prednost te vrste gostovanja je nizka cena. Z večimi kot si deli strežnik, nižja je načeloma cena paketa gostovanja. Dodatna prednost te vrste gostovanja so vnaprej nameščeni vmesniki kot je Cpanel. Programska oprema te vrste omogočajo enostavno urejanje nastavitev gostovanja. Ureditev elektronskih naslovov, namestitev spletnih aplikacij kot je WordPress ali izdelava varnostnih kopij je razmeroma enostavna tudi za laike.

Slabosti

Deljenje strežnika z več tisoč drugimi spletnimi stranmi vpliva na hitrost delovanja. Vse spletne strani koristijo iste strojne zmogljivosti, vključno z dostopom do spleta. Nekatere več, druge manj.

Strojne zmogljivosti strežnika so omejene, vse spletne strani pa za svoje delovanje zahtevajo procesorsko moč. Zaradi napak v delovanju katere izmed spletnih strani lahko pride do preobremenitve sistema in povzroči izpad ali slabo delovanje vseh strani.

Za koga je primerno?

Deljeno gostovanje je dobra izbira za vse, ki želijo enostavno predstavitveno spletno stran, blog, osebno spletno stran ali kaj podobnega, kar ne predstavlja posreden ali neposreden vir dohodka (več o vrstah spletnih strani si lahko preberete v članku: Vrste spletnih strani).

Ne smemo pričakovati, da se bo spletna stran na tej vrsti gostovanja hitro nalagala. Njeno delovanje oz. hitrost nalaganja bo odvisna od faktorjev, na katere ne moremo vplivati. Prav tako ta vrsta gostovanja ni najboljša izbira za visoko rangiranje spletne strani. Za dobro uvršanje v spletnih iskalnikih je priporočeno imeti lasten IP naslov, v tem primeru pa si ga delite z vsemi na strežniku.

VPS gostovanje

Kratica VPS je angleška okrajšava za “Virtual Private Server”. Tudi pri tej vrsti gostovanja si spletne strani delijo strežnik, le na drugačen način.

Spletne strani si delijo en fizičen strežnik vendar so med seboj virtualno ločene. Vsaka stran oz. paket gostovanja deluje kot lasten strežnik, ki ima svoje dodeljene strojne zmogljivosti. Te ima vedno na voljo, kar se opazno odraža v hitrosti delovanja spletnih strani.

Pri teh vrstah gostovanj si strežnik običajno deli okoli 30 naročnikov.

Prednosti

VPS je veliko bolj zanesljiv in stabilen kot deljeno gostovanje, saj si strežnik deli le nekaj računov.

Največja prednost pa je enakomerna porazdelitev strojne moči. Vaš paket gostovanja ima vedno na voljo enake zmogljivosti, ki so mu bile dodeljene.

Druga večja prednost te vrste gostovanja je prilagodljivost celotnega delovnaga okolja (vašega navideznega strežnika). Med tem ko bi spreminjanje nastavitev v deljenem gostovanju vplivalo na vse ostale račune, so v primeru VPS gostovanja nastavitve omejene na posamezen račun. Zaradi te funkcionalnosti si lahko prilagodimo gostovanje tako, da bo optimalno za delovanje posamezne spletne strani. Dodatna prednost te vrste gostovanja so možnosti nadgradenj. V osnovi si delimo določen delež moči strežnika. Če potrebujemo večjo zmogljivosti nam lahko ponudnik gostovanja enostavno poveča delež.

Slabosti

VPS gostovanje nima opaznih slabosti, saj omogoča večino funkcionalnosti, ki jih ponuja samostojen strežnik. Glavna ovira pri izbiri VPS gostovanja je razmeroma visoka cena, ki se v primerjavi z deljenim gostovanjem obračunava mesečno.

Za koga je?

VPS gostovanje je primerno za vse spletne strani, ki imajo večje število dnevnih obiskovalcev ali pa nudijo funkcionalnosti, ki so zahtevne za strežnik. Spletne trgovine, spletne strani podjetij, blogi z večjim številom obiskovalcev, spletni portali ipd. morajo skoraj nujno izbrati to vrsto gostovanja.

Reseller gostovanje

Reseller gostovanje je namenjeno osebam ali podjetjem, ki želijo svoje zakupljeno gostovanje dalje nuditi svojim strankam. To pomeni, da lahko zakupimo reseller paket ter ponudimo svoje lastne pakete gostovanja drugim pod našimi pogoji (podobno kot da bi oddajali stanovanje, ki ga najemamo). Imamo skoraj enake možnosti nadzora nad računi kot če bi imeli lasten strežnik, kar pomeni, da lahko izdelujemo dodatne virtualne račune (kot v primeru VPS gostovanja).

Načeloma se po strojni opremi in funkcionalnostih VPS gostovanje in Reseller gostovanje ne razlikujeta. Razlika je v namenu uporabe. V ta namen ima Reseller gostovanje nad CPanel-om dodaten vmesnik, namenjen izdelavi in nadzoru uporabniških računov.

Gostovanje v oblaku

Gostovanje v oblaku je podobno VPS gostovanju. V obeh primerih so strojne zmogljivosti vnaprej določene in so vedno na razpolago. Razlika je v zmogljivosti strežnika, razširljivosti, varnosti in hitrosti celotnega delovanja.

Med tem ko ste v primeru VPS gostovanja omejeni na en fizični strežnik ste v primeru gostovanja v oblaku del mreže strežnikov iz katere lahko dinamično pridobite vso potrebno moč.

Izbira te vrste gostovanja je vedno bolj priljubljena, saj predstavlja najboljše razmerje med ceno in kvaliteto.

Prednosti

Glavna prednost gostovanja v oblaku je razširljivost. Kadarkoli lahko povečamo moč gostovanja, obenem pa ga lahko tudi enostavno zmanjšamo. Pri tem gostovanju zgornjih omejitev načeloma ni. Dodatno je možno nastaviti varnostne kriterije v primeru povečane obremenitve strežnika. V primeru, da spletna stran nenadoma potrebuje več zmogljivosti, kot jo strežnik omogoča, lahko nastavimo, da se moč začasno poveča, dokler je po tem potreba. Tako se v celoti izognemo nedostopnosti spletne strani.

Dodatna prednost te vrste gostovanja je mesečno obračunavanje. Slednja ni nujno da ima enake mesečne naročnine. Končna mesečna cena najema gostovanja se obračunava glede na ure in porabljeno moč. Kot primer: ker vemo, da bomo v stran v prihodnjih dneh dobili na stran več obiskovalcev kot običajno, povečamo moč našega gostovanja. Ko se obisk strani zmanjša, zmanjšamo zmogljivost gostovanja. Večja kot je obremenitev višja je urna postavka obratovanja. Mesečni račun je odvisen od posameznih ur in izbranih procesorskih zmogljivosti.

Varnost je v primeru gostovanja v oblaku večja kot ga ponujajo ostala gostovanja.

Slabosti

Gostovanje v oblaku ponuja drugačen vmesnik, kot ga imajo klasična gostovanja. Zahteva malenkost tehničnega znanja in razumevanja za pravilno konfiguracijo, dolgoročno pa ne zahteva pozornosti.

Za koga je?

Gostovanje v oblaku je vedno bolj priljubljena izbira gostovanja. Izbira je primerna za spletne trgovine in ostale vrste spletnih strani, ki imajo velike količine obiskovalcev ali pa nudijo zahtevnejše funkcionalnosti.

Namensko gostovanje (zasebni strežnik)

Zasebni strežnik pomeni najem celotnega strežnika za zasebno uporabo. Izbira te vrste gostovanja zahteva višjo raven tehničnega znanja ter redno vzdrževanje celotnega sistema. Pogosto je izbira te vrste gostovanja pogojena s sodelovanjem tehnične ekipe, ki poskrbi za vse pravilne konfiguracije in kasnejše posodobitve ter redno podporo.

Prednosti

Glavna prednost je koriščenje celotne zmogljivosti strežnika in lastnega IP naslov. Nismo odvisni od drugih računov, niti nismo omejeni s strani funkcionalnosti in možne programske opree. S strežnikom lahko v polni meri uporavljamo kot z lastnim računalnikom.

Slabosti

Glavne slabosti te vrste gostovanj so cene najema vzdrževanja. V primeru najema lastnega strežnika smo prepuščeni lastnemu znanju ali najemu strokovno usposobljenih. Skrbeti moramo za celoten strežnik, njegove posodobitve, pravilne konfiguracije, namestitve, varnost itd..

Za koga je?

Izbira zasebnega strežnika za gostovanje spletne strani ali trgovine je danes redka izbira. Zaradi zmogljivosti in prednosti, ki jih predstavljata VPS gostovanje in gostovanje v oblaku, je lasten strežnik izbira s specifičnim razlogom.

Katero vrsto gostovanja izbrati?

Razumevanje razlik med različnimi vrstami gostovanja je ključnega pomena za pravilno odločitev. Kljub temu pa se lahko odločimo o premestitvi strani na drug strežnik. Nikoli nismo omejeni z izbiro gostovanja.

V kolikor želite osnovno spletno stran in ne pričakujete veliko obiska je osnovno, deljeno gostovanje, prava izbira. Ponuja dovolj zmogljivosti, da lahko brez težav obiskovalci brskajo po vaši spletni strani. Če pa je vaša spletna stran bolj obiskana ali pa imate spletno trgovino je VPS gostovanje in gostovanje v oblaku primerna izbira.

V vseh primerih lahko ne glede na vrsto gostovanj izbirate tudi med različnimi paketi, kjer vsak ponuja dodatne zmožnosti in prilagoditve glede na posameznikove potrebe. Vedno pa lahko preidete iz enega gostovanja na drugega. Zato je naš nasvet, da pričnete z osnovnim gostovanjem in preidete na višjega, ko se pokaže po tem potreba.

Pošlji sporočilo
Se vaša spletna stran
predolgo odpira?
Prejmite analizo spletne strani in navodila 
kako jo pohitriti!
Prejmi navodila
Ne, hvala
X

Naročite osnovno vzdrževanje

Vzdrževanje je primerno za manjše spletne strani.

Osnovno vzdrževanje zajema:

  • Mesečno izdelavo varnostnih kopij
  • Mesečne posodobitve sistema
  • Mesečne posodobitve vtičnikov
  • Svetovanje

Naročite klasično vzdrževanje

Vzdrževanje je primerno za spletne trgovine.

Klasično vzdrževanje zajema:

  • Mesečno izdelavo varnostnih kopij
  • Mesečne posodobitve sistema
  • Mesečne posodobitve vtičnikov
  • Svetovanje
  • Mesečno optimizacijo strani
  • Hiter odzivni čas

Naročite prilagojeno vzdrževanje

Vzdrževanje je primerno za večja spletna mesta.

Prilagojeno vzdrževanje zajema:

  • Mesečne/tedenske varnostne kopije
  • Mesečne/tedenske posodobitve sistema
  • Mesečne/tedenske posodobitve vtičnikov
  • Mesečna optimizacija strani
  • Svetovanje in predlogi
  • Hiter odzivni čas
  • X delovnih ur mesečno

test

Pohitrimo vašo spletno stran!

Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času z analizo vaše spletne strani in neobvezujočo ponudbo.