Nazaj

10 priljubljenih funkcionalnosti spletnih trgovin

Vse večja konkurenca na spletu zahteva vedno večje prilagoditve spletnih strani njenim obiskovalcem. Potrebno je ostati v koraku z novimi raziskavami na področju uporabniške izkušnje, vizualnih smernic ter uporabljati smiselne metode za izboljšanje konverzij.

Pogosto si obisk spletne strani ali trgovine povečamo preko plačljivih oglasov, kar pomeni, da za vsakega obiskovalca spletne strani plačamo. Tako je v našem interesu, da kar najbolje izkoristimo obiskovalčevo pozornost in poskrbimo, da preživi čas na spletni strani. Posledično izboljšamo možnost konverzije (v obliki izpolnjenega obrazca, prijave na novice ali nakupa izdelka). V nadaljevanju bomo opisali 10 najbolj priljubljenih funkcionalnosti spletnih trgovin, ki vplivajo na višjo stopnjo konvenzije.

Med 10 najbolj priljubljenih funkcionalnosti spletnih trgovin spadajo:

  1. Stranska košarica
  2. Lebdeče oznake
  3. Megameni
  4. Hitri predogled izdelka
  5. Popust na izdelke v košarici
  6. Količinski popusti
  7. Filtri izdelkov
  8. Zbiranje statistike obiska
  9. Videoposnetki
  10. Prijava na novice

Stranska košarica

Enostavnost in preglednost delovanja spletnih trgovin je ključnega pomena za visoko stopnjo konverzije. Najmanj kar želimo je, da ko obiskovalec doda izdelek v košarico, nakupa ne zaključi. Pogosto je razlog v slabo izpostavljenem postopku nakupa.

Pri analizah vedenja uporabnikov na spletnih straneh je zaslediti uporabnike, ki iščejo gumbe, ki bi vodili na zaključek nakupa. Osebe imajo že izdelke v košarici vendar ne vedo kam klikniti, da lahko zaključijo nakup.

To težavo se pogosto rešuje na dva načina: s preusmeritvijo v košarico takoj ko je izdelek vanjo dodan ali pa z jasno izpostavljenimi (pogosto animiranimi) gumbi, ki vodijo skozi celoten proces do zaključka nakupa.

Alternativa obema je stranska košarica. Slednja predstavlja kombinacijo obeh zgoraj omenjenih principov.

Namen celotne funckionalnosti stranske košarice je vizualna ponazoritev dogodka dodajanja izdelka v košarico. Tako tudi tehnično manj vešči obiskovalci vidjo kaj se je zgodilo – torej, njihova košarica se je napolnila z izbranim izdelkom – in se lahko odločijo ali želijo z nakupovanjem na strani nadaljevati ali pa želijo nakup zaključiti. Dodatna prednost uporabe stranke košarice je možnost predstavitve različnih popustov in akcij kot je brezplačna poštnina ob nakupu nad določeno vrednostjo.

Lebdeče oznake

Izpolnjevanje obrazcev je najpomembnejši del obiskovalcev spletnih strani z vidika lastnika strani. Izpolnjen obrazec pomeni, da je bilo uspešno oddano naročilo, izpolnjen kontaktni obrazec ali opravljena nova prijava na novice.

Najbolj obsežni so obrazci za oddajo naročila oz. zaključka nakupa, zato je poudarek ravno na njih.

Za lažjo predstavo delovanja lebdečih oznak je na voljo spodnji primer delovanja:

Razlog za njihovo uporabo je odstranitev odvečnega prostora, zaradi česar se obiskovalec ne potrebuje pretirano gibati po strani. Dodatno se jih s spreminjanjem barv uporablja kot ponazoritve veljavnosti vnešenih podatkov. Tako se izognemo napačno vnešenim podatkom, kot je elektronski naslov.

Megameni

Obsežnosti nekaterih spletnih strani, predvsem spletnih trgovin, zahteva dobro premišljeno postavitev elementov v meniju. Namen menija je, da se obiskovalec kar najlažje znajde po spletni strani. V ta namen se je pričelo uporabljati obliko menija, katerega podmeniji se raztezajo čez celotno širino. Primer megamenija si lahko ogledate na tej spletni strani www.dweb.si, ko se z miško pomaknemo nad povezavo ‘Storitve’.

Elementi menija se lahko razdelijo v različno kombinacijo stolpcev in vrstic. Tako lahko večje število povezav v meniji logično razdelimo in ga naredimo veliko bolj preglednega za obiskovalce.

Znotraj megamenijev lahko prikažemo različne elemente. Predstavimo lahko konkretne izdelke, videoposnetke, kontaktne obrazce in še mnogo drugih elementov.

Hitri predogled produkta

Večina obiskovalcev spletne trgovine ne pride na spletno stran z namenom nakupa specifičnega produkta. Najpogosteje obišče spletno stran, poišče kategorijo izdelkov, nato pa primerja posamezne izdelke in se odloča o nakupu specifičnega. Vsakič, ko želi obiskovalec pogledati posamezen izdelek mora nanj klikniti in počakati, da se mu odpre nova stran. Tam si lahko šele ogleda več fotografij izdelka, prebere njegov opis ter vidi mnenja drugih, ki so izdelek že kupili.

Hitri predogled izdelka omogoča, da si obiskovalec trgovine izdelek ogleda, brez da bi potreboval odpirati stran izdelka.

Informacije o izdelku in galerija slik izdelka so prikazane v okencu, ki se odpre nad celotno spletno stranjo. Strani izdelkov obiskovalec posledično ne zapusti. Tako obiskovalec spletne strani ne potrebuje čakati na nalaganje posameznih podstani, obenem pa zmanjšamo tveganje, da se obiskovalec na strani izgubi.

Dodatna prednost hitrega predogleda izdelka je možnost, da se izdelek doda v košarico znotraj okna!

Popust na izdelke v košarici

Težava zapuščene košarice je ena najbolj pogostih tematik lastnikov spletnih trgovin. Obiskovalec spletne trgovine porabil čas, da je izbral izdelke, jih dodal v košarico, sedaj pa je zapustil spletno trgovino. Izdelki obiskovalca še vedno čakajo v košarici, vse kar mora narediti je, da izpolni podatke in potrdi nakup. Kako ga pridobiti nazaj v trgovino?

Pogosta izbira je z uporabo t.i. ‘facebook retargetinga’. Torej, če je oseba prijavljena na družabnem omrežju Facebook, se lahko le tej osebi prikazuje oglase, kjer se mu podari popust ali darilo, v primeru, da nakup zaključi. V kolikor se za to odloči, ga izdelki v košarici že čakajo, vpisati mora le še kodo za popust (v kolikor se popust realizira preko t.i. ‘kode za popust’).

Obstajajo tudi druge metode za vračilo kupca in zaključek nakupa. V kolikor je v obrazcu za oddajo naročila že izpolnil svoj elektronski naslov, se ga lahko obvešča/opominja direktno nanj. Torej, v kolikor ni zaključil nakupa, je pa že vnesel svoj elektronski naslov mu lahko preko zunanjih servisov pošiljamo elektronska sporočila.

Vse zgoranj omenjene funkcionalnosti morajo biti urejene skladno z GDRP zakonodajo. Več o GDPR uredbi si lahko preberete v članku: GDPR – Kaj je in kaj prinaša?

Količinski popusti

Pogost vedenjski vzorec obiskovalcev spletnih trgovin je nakupovanje v primeru pridobljenih popustov. Ti so realizirani na različne načine

  • Popust ob nakupu dveh ali več izdelkov
  • Popust na nakup dveh različnih izdekov/iz enake kategorije
  • Popust ob nakupu nad določeno ceno
  • Brezplačna poštnina ob nakupu nad določeno ceno

Spletne trgovine uporabljajo kombinacije različnih vrst popustov in akcij, najpogosteje pa koristijo vse od zgoraj naštetih. S temi metodami poskušajo spletne trgovine spodbuditi kupca k zaključku nakupa in nakupa večjega števila izdelkov, kot prvotno mišljeno.

Pri teh vrstah spodbujevalcev nakupa so targetirani predvsem spontane kupce. Slednji so osebe, ki svoje odločitve sprejemajo predvsem na podlagi čustev. Pri tem pa je potrebno poudariti, da je cenovni rang izdelkov, ki se prodaja spontanim kupcem, do 50€.

Filtri izdelkov

Bistvo spletnih strani je hitro najti informacije, ki jih iščemo. Enako velja za spletne trgovine, kjer obiskovalci iščejo izdelke. Velike spletne trgovine so lahko brez primerno funkcionalnih filtrov popolnoma nepregledne, najti pravi izdelek pa pogosto nemogoče.

Spletne trgovine, ki ponujajo večje število izdelkov morajo omogočati uporabnikom enostavno brskanje med izdelki in imeti enostaven nadzor nad njihovim prikazom. Vsaka spletna trgovina mora imeti sebi prilagojene filtre, saj je njihov nabor potrebno čim bolj okrniti.

Namen filtrov je lajšanje uporabniške izkušnje in ne zmesti obiskovalca.

Pogosto uporabljeni filtri so:

  • Cenovni razpon
  • Barva
  • Teža
  • Kategorija izdelka
  • Dimenzije izdelka

Z uporabo filtrov lahko omejimo nabor prikazanih izdelkov in se osredotočimo na izbiro nam najbolj primernega.

Zbiranje statistike obiska

Vpogled v obisk spletne strani je nujen v kolikor želimo vedeti kako naša spletna stran deluje, kako se obiskovalci po strani gibljejo in kaj si najraje na strani ogledajo.

Osnovno orodje za prikaz statistike ogledov spletne strani je Google Analytics. Z njegovo pomočjo si lahko ogledamo na katerih straneh/podstraneh obiskovalci najdlje preživijo, koliko časa so na strani, od kod si stran ogledujejo in še mnogo več. Vse podatke lahko analiziramo z vrsto parametrov, kot so filtriranje glede na datum, spol, lokacijo, vrsto naprave,…

Poleg zbiranja podatkov o obiskanosti spletne strani pa je priljubljeno tudi zbiranje vedenja uporabnikov na spletni strani. Slednje se realizira s pomočjo storitev kot sta HotJar in CrazyEgg. Preko teh orodij beležimo kam so obiskovalci po strani klikali, kako so se gibali, do kakšne globine strani so prišli, vidimo pa lahko celo posnetke posameznih obiskovalcev.

Ta dva orodja sta ključnega pomena za izboljšanje konverzij na spletni strani. Glede na to, kaj obiskovalci najbolj klikajo, to prilagodimo glede na to kaj mi želimo, da se zgodi v primeru klika.

Prepogosto se zgodi, da obiskovalci klikajo na elemente, ki nimajo nobenih funkcionalnosti.

V kolikor napake odkrijemo lahko prilagodimo delovanje celotne spletne strani obiskovalcem.

Videoposnetki

Uporaba videoposnetkov je vedno bolj priljubljen način posredovanja informacij in pridobivanja zanimanja obiskovalcev. Naj bo to na družabnih omrežjih ali na spletnih straneh. S pomočjo videoposnetkov zadržimo pozornost obiskovalca dlje, kot bi ga pridobili z uporabo kombinacije slike in besedila. Na ta način pridobimo več pozornosti obiskovalca s čimer mu lahko bolj natančno predstavimo prednosti produkta/storitve in tako povečamo možnost prodaje.

Najpogosteje se videoposnetke na spletnih straneh uporablja za ozadje na naslovnicah posameznih podstrani (predvsem vhodne strani) ter kot animacija ozadja posameznih razdelkov.

Vključenost predstavitvenih videoposnetkov na podstraneh produktov je vedno bolj priljubljen način posredovanja informacij o izdelku. Z njihovo pomočje se obiskovalcem poda kar največ vizualnih informacij o produktu, preko vgrajenega besedila na strani pa dodatne informacije o njegovih prednostih. Zato tudi na družabnih omrežjih vidimo vse več sponzoriranih objav z video-posnetki, saj ti dosežejo tudi do 30% več ogledov.

Prijava na novice

Prijava na novice je priljubljen način ohranjanja stikov z osebami, ki se zanimajo za naše storitve, ponudbo ali novice. Čeprav je za namene oglaševanja uporaba družabnih omrežij pogosto prva izbira je oglaševanje preko elektronske pošte najbolj dolgoročno, cenovno ugodno in direktno.

Kadarkoli prejmemo novo prijavo na novice (torej nov elektronski naslov) smo prejeli trajni in direktni dostop do potencialne stranke. Elektronski naslov oz. oseba je v vašem direktnem dosegu medtem ko je v primeru uporabe družabnih omrežij komunikacija s strankami (in oglaševanje) odvisno od trenutne politike izbranega družabnega omrežja.

Pri zbiranju elektronskih naslovov je potrebno poudariti GDPR zakonodajo in jasno privolitev lastnika elektronskega naslova za prejemanje elektronske pošte. Več o tem si lahko preberete v članku “MailChimp in GDPR“.

Najbolj priljubljena ponudnika za pošiljanje masovnih sporočil sta Mailchimp in MailerLite. Oba ponujata brezplačno verzijo, kjer imate lahko v bazi shranjenih do 2000 elektronskih naslovov, ki jim lahko tedensko pošiljate nova sporočila.