Pristajalna spletna stran je samostojna stran izdelana specifično za namene oglaševanja. S pristajalno stranjo pozivamo obiskovalca k dejanju (call to action ali CTA), kot je nakup izdelka.
Na pristajalni strani obiskovalec “pristane” po tem ko klikne na povezavo v elektronskem sporočilu, v oglasu na Googlu, Facebooku, ipd.. Za razliko od klasičnih spletnih strani, ki spodbujajo raziskovanje, so pristajalne strani izdelane z enim samim namenom – konverzija obiskovalca.
Pogosti primeri konverzij so nakup izdelka, prijava na novice, izpolnjen spletni obrazec, prijava na dogodek ali tečaj …
Namesto, da obiskovalce iz oglasov usmerite na splošno spletno stran (kjer težko najdejo tisto, kar iščejo), jih lahko usmerite na posebej zasnovano, pristajalno stran, ki jih vodi v točno tisto smer, v katero želite.
Prav zaradi usmerjenosti pristajalnih strani so te najboljša možnost za povečanje stopnje konverzije v marketinških kampanjah, in hkrati znižajo stroške pridobivanja potencialne stranke ali prodaje.
Razmerje pozornosti
Vsak element na strani, ki ne predstavlja vašega cilja – konverzije, je moteči dejavnik, ki bo preusmeril pozornost obiskovalca od vašega cilja – konverzije. Na pristajalnih straneh moramo uporabiti primerne elemente, da usmerimo pozornost obiskovalca.
Razmerje pozornosti je število vseh stvari, ki jih lahko obiskovalec počne na spletni strani, v primerjavi s številom stvari, ki so jih lahko obiskovalec počne in so usmerjene v konverzijo.
Splošne spletne strani imajo podstrani in elemente – informacije, ki niso povezane z oglasom. Dodatne informacije preusmerjajo pozornost obiskovalca od konverzije. Splošne spletne strani imajo razmerje pozornosti tudi do 30: 1.
Uspešna pristajalna spletna stran ima razmerje pozornosti, ki je čim bližje 1: 1. Večina podstrani in elementov je usmerjenih v prodajo in predstavitev izdelka ali storitve, tako obiskovalce vodimo proti našemu cilju – konverziji.
Pri uporabi elementov pa ni pomembno samo razmerje pozornosti, ampak tudi njihova vsebina. S komunikacijskimi tehnikami vplivamo na vedenje obiskovalcev in dosežemo, da je izkoristek razmerja pozornosti čim boljši.
Tehnike prodaje preko pristajalnih strani
Vsaka pristajalna stran ima svoj način nagovora obiskovalcev. Ponudbo se predstavi na način, da obiskovalca pritegne in hkrati spodbuja k čim hitrejši konverziji. Z različnimi komunikacijskimi tehnikami spodbujamo k odločitvam za nakup, prijavo na novice, itd. in vplivamo na obiskovalčeve odločitve:
- z dajanjem občutka nujnosti nakupa,
- s prikazom redkosti izdelka ali storitve,
- s posebno ponudbo,
- z ustvarjanjem občutka varnosti – garancija.
Nujnost
Ker imamo ljudje kratek razpon pozornosti je nujno da na svoji pristajalni strani ustvarite občutek nujnosti. Obiskovalci se tako osredotočijo na ponudbo strani. Učinkovit način za ustvarjanje nujnosti je uporaba odštevalnika časa.
Odštevalnik časa je eden najbolj uporabljenih elementov na pristajalnih straneh.
Odštevalnik časa lahko uporabimo pri akcijah prodaje izdelkov, prijavah na dogodke, pridobitev kuponov, itd. Uporaba odštevalnika tudi omogoča, da ponudbo časovno prilagodite.
Redkost
Človeška težnja je da si želimo tistega, česar ne moremo imeti. S sporočanjem, da je na strani veliko nakupov in hkrati pomanjkanje izdelkov lahko vplivamo na odločitve obiskovalca pristajalne strani.
Na pristajalni strani z besedili, kot so: »samo še X sedežev« ali »samo še Y izdelkov« , prepričujemo obiskovalca, da je izdelek redek in, da ob naslednjem obisku morda ne bo več na voljo. S tem obiskovalca spodbujamo k takojšnjem nakupu.
Posebna ponudba
Posebna ponudba ali promocija, je podobna tehniki “nujne” prodaje, s katero obiskovalce prepričujemo k nakupu. Obiskovalci vedo, da bo ponudba trajala omejeni čas, zato je bolj verjetno da bodo priložnost izkoristili.
Pri posebni ponudbi so vključene tehnike časovne omejitve z odštevalniki časa, ali ponudbe z omejeno količino izdelka, ki je na voljo za prodajo. Če podjetje ponuja tudi kupone za popust, lahko s posebno ponudbo privabite tudi tiste, ki z nakupom odlašajo.
To vrsto prodaje se običajno oglašuje drugače. Namesto besednih zvez, kot so »Kupi zdaj« ali »Ne čakaj«, se uporablja »Posebna promocija« ali »Posebna ponudba«.
Garancija vračila denarja
Danes se še vedno mnogo obiskovalcev boji, da bodo pri spletnih nakupih prevarani. Pri takšnih obiskovalcih je pomembno, da jih prepričamo je podjetje vredno zaupanja. Eden izmed načinov vlivanja občutka varnosti je z zagotovitvijo vračila denarja.
S ponujanjem garancije za vračilo denarja ali 100-odstotno garancijo na zadovoljstvo se pri obiskovalcih ustvari občutek zaupanja. Obiskovalcu se ponudi možnost vračila denarja ob nezadovoljstvu z izdelkom ali storitvijo. Običajno je garancija časovno omejena.
Glavni elementi pristajalne strani
Naslovnica
Naslovnica je prva stvar, ki jo obiskovalci vidijo. Dobro zasnovana in razumljiva naslovnica je kot svetilnik za vaše potencialne stranke. Pove jim: “Da, na pravem mestu ste!”
Vsebina naslovnice mora imeti jasen cilj, besedilo pa mora odražati ne le hitro predstavitev vsebine – spodbuditi mora obiskovalčevo zanimanje. To dosežemo s prepričljivim naslovnim besedilom.
Če ponujate tečaje letenja in želite, da se ljudje prijavijo na tečaj, lahko uporabite naslov: “Naučite se leteti danes!” Če želite, da se ljudje prijavijo na e-poštni seznam, je boljša izbira “Več o letalski šoli”.
Ključno za pisanje odličnega naslovnega besedila je razumevanje:
- kdo je občinstvo,
- zakaj je obiskovalec na pristajalni strani in
- kakšno težavo obiskovalec upa, da lahko odpravi.
Poziv k dejanju ali Call To Action
Z elementi CTA (Call To Action) na pristajalni strani pozivamo obiskovalce k dejanju. To dejanje je lahko nakup, prijava na dogodek, povpraševanje ali le povezava na drug del pristajalne strani.
CTA je dejanje, ki želite, da ga obiskovalec izvede in elementi CTA morajo biti prva stvar ki jo obiskovalec vidi na pristajalni stran. Najboljši CTA elementi imajo prepričljivo besedilo, ki prikliče številne klike.
Pri CTA elementih se uporablja kratke, splošno razumljive, v akcijo usmerjene besede. “Pridobite svojo brezplačno ponudbo!”, “‘Pišite nam zdaj!’ ali ‘Začnite danes’: so odlični primeri besedil CTA elementov.
Prednosti
Če se nekdo začne pomikati po vaši pristajalni strani pomeni, da ste pritegnili njihovo pozornost. Ne glede na to, ali gre za vaš oglas, naslov ali kaj drugega, vam obiskovalci, ki pregledajo celotno vašo pristajalno stran sporočajo: »Zanima me!”
Prednosti podjetja lahko predstavimo v eni izmed sekcij pristajalne strani. Zanimanje pa je potrebno preusmeriti v nakup, ker pa je lažje če vemo kako izdelek ali storitev olajša obiskovalčevo življenje.
Obiskovalci si zastavijo enostavno vprašanje: “Ali mi bo to olajšalo življenje?”
Odvisno od tega, kaj prodajate/oglašujete, lahko na zgornje vprašanje odgovorite na različne načine. Pomembno je, da se osredotočite na to, kako bo obiskovalcem izdelek ali storitev olajšala življenje – in ne kako čudovito je vaše podjetje, izdelek ali ponudba.
Mnenja strank
Prikaz mnenj strank, na splošnih spletnih straneh in na pristajalnih straneh pozitivno vpliva na zaupanje obiskovalcev in povečuje stopnjo konverzije. Na nekaterih spletnih trgovinah se s prikazovanjem mnenj kupcev prodaja povečala za več kot 60% – v povprečju pa prikazovanje mnenj na strani izboljša prodajo za 35%.
Ste vedeli?
- 92% kupcev pred nakupom izdelka prebere mnenja drugih kupcev,
- 70% ljudi zaupa mnenjem in priporočilom neznancev,
- 88% potrošnikov zaupa spletnim mnenjem enako kot priporočilom prijateljev ali družine.
Zaključni nagovor
Ko obiskovalci pridejo do konca pristajalne strani imate priložnost, da ga prepričate v konverzijo. Z zaključnim besedilom povzamete vse, kar ste predstavili na pristajalni strani. Dodate lahko prodajne točke, za katere menite, da bi lahko vplivali na konverzijo. Besedilo mora biti kratko in jasno.