Ob poplavi različni podjetij, ki delujejo na področjih spleta in tehnologije, so se pojavili različni vsakodnevni pojmi, ki predstavljajo področje delovanja podjetja. Med te pojme spada ‘digitalna agencija’, ki je zadnje čase vedno bolj pogosto uporabljen pojem. S čim se takšno podjetje ukvarja, kaj vam omogoča in kakšen način sodelovanja je z njim priporočljiv v nadaljevanju.
Kaj pomeni digitalna agencija?
Za voljo opisa pomena pojma se lahko osredotočimo na digitalno agencijo D/WEB. Ponujamo vam vse, kar potrebujete, da ste prisotni na spletu ter da lahko s svojimi strankami digitalno komunicirate. Danes je namreč večina komunikacije digitalizirane, predstavitev podjetja na spletu, možnost komunikacije s strankami in parnerji preko digitalnih medijev pa je postalo obvezno. Digitalno oglaševanje je omogočilo širitev podjetij na tuje trge hitreje kot kadarkoli do sedaj.
Področja delovanja digitalne agencije
Za lažje razumevanje, kje vse vam digitalna agencija pomaga se osredotočimo na začetne pogoje, ki jih je potrebno izpolniti, da pričnemo poslovati preko spleta. Najprej potrebujemo spletno stran ali spletno trgovino, preko katere ali oglašujemo svojo dejavnost ali pa prodajamo izdelke. Ta mora biti primerno oblikovana s funkcijami, ki omogočajo obiskovalcem primerno izkušnjo, obenem pa lastnikom strani prinaša kar najvišjo stopnjo konverzije. Dodatna prednost je uporabniški vmesnik, ki omogoča samostojno dodajanje vsebine in izdelkov. Ker pa je spletna stran sveža (komaj zakupljena domena, brez vzpostavljene avtoritete), jo spletni iskalniki ne rangirajo visoko med rezultati, zaradi česar potrebuje storitve optimizacije spletne strani za spletne iskalnike, prijavo v spletnih iskalnikih in seveda redne nadgradnje strani ter dodajanje vsebine.
Pri tem je dobro omeniti, da nekatera podjetja sama pišejo prispevke za spletne strani, nekatera pa najamejo druga podjetja, ki se s ukvarjajo s pisanjem besedil. Napisana besedila morajo biti primerno strukturirana, s čimer se vpliva na rangiranje spletne strani. Slabo napisana oziroma v primeru, da se krši pravila algoritmov za rangiranje spletnih strani pa lahko negativno vplivamo na rangiranje, zaradi česar so izkušnje, znanje in redno spremljanje novosti ključnega pomena za uspešne blog objave.
Ne smemo pa pozabiti na strežniške nastavitve, kjer spletna stran gostuje (se nahaja). Vsako ‘resno’ podjetje uporablja namreč svoje lastne elektronske naslove (primer: [email protected] in ne [email protected]). Obenem je potrebno redno izdelovati varnostne kopije celotne strani ali celo strežnika, poskrbeti za redne varnostne posodobitve tako strežnika kot sistema v katerem je bila spletna stran izdelana ter testiranja spletne strani za obremenjenost in delovanje (performance testing).
Vse do sedaj zapisano je osnova za vsako podjetje, ki ima spletno stran. Potrebno je upoštevati izdelavo unikatnega izgleda spletne strani, prilagojenega delovanja spletne strani ter uporabo primernih barvnih kombinacij na spletni strani, ki poudarijo dejavnost oziroma področje, ki ga stran predstavlja. Vse to je pogosto vključeno v proces izdelave spletne strani in je pogosto sočasen proces.
Podjetje pa ne potrebuje le vizualno in funkcionalno dovršene spletne strani. Potrebuje izdelan logotip, oblikovane vizitke, račune, predračune in ostale dokumente, ki jih bodo pošiljali svojim strankam. Vendar to so tiskovine, podjetja pa dnevno pošiljajo elektronska sporočila. Slednja potrebujejo ustrezno oblikovan podpis v nogi sporočila. V primeru, da pa se pošilja marketinške maile, je le te potrebno primerno oblikovati, saj niso nikoli poslani strankam kot navadno besedilo pač pa prej kot okrnjena spletna stran zaradi višje stopnje konverzije elektronskih sporočil.
Podjetja, ki imajo svojo spletno stran želijo na njej čim višje število obiskovalcev, kar pa se doseže na na dva načina: preko oglaševalskih kampanij ter preko optimizacije rangiranja oziroma preko organskih zadetkov. Organski zadetki so pridobljeni obiski uporabnikov/obiskovalcev, ki so na stran prišli tako, da so preko iskanja v spletnih iskalnikih našli našo spletno stran. Teh je več, tem višje je naša spletna stran za določene iskalne nize rangirana. Več o tem, kako visoko rangirati svojo spletno stran v spletnih iskalnikih, si lahko preberete v članku: ‘Spletna optimizacija – prvi koraki‘. Slednje je namreč dolgotrajen proces, ki zahteva redno posodabljanje spletne strani in dodajanje vsebine, vseeno pa je izredno pomemben proces pri večanju prepoznavnosti podjetja in novih, naključnih obiskovalcih vaše spletne strani.
Vse bolj pogosto pa je digitalno oglaševanje, ki vam omogoča da hitro pridobite veliko število novih obiskovalcev z veliko manjšim finančnim vložkom, kot ga zahteva klasično oglaševanje. Digitalno oglaševanje je najbolj pogosto na družabnih omrežjih kot so Facebook, Instagram in LinkedIn ter seveda preko Google AdWords, kjer se vaš oglas prikazuje na vseh spletnih straneh, ki prikazujejo AdWords oglase; vendar le tistim uporabnikom, za katere so oglasi relavantni.
Vendar vsa podjetja še nimajo izdelanih profilov na družabnih omrežjih. Priporočljivo je uporabljati naslednja družabna omrežja:
- Google+
Seveda pa so na voljo še druga:
- Dribble
- Youtube
Z izdelanimi družabnimi omrežji (in akttivno uporabo) lahko dosežete množice ljudi, ki se zanimajo za vašo dejavnost/ponudbe, kar bi bilo skoraj nemogoče, če bi samo posodabljali svojo spletno stran. Seveda pa je potrebno imeti ta omrežja pravilno in slogovno korektno izdelana, kar pa je natančen in dolgotrajen proces. Težje delo pride po izdelanem profilu na družabnem omrežju, saj ga je potrebno dopolnjevati, urejati in dodajati nove objave, preko katerih se predstavlja novosti podjetja, uporabne novice, storitve, ponudbe in tako dalje. V povprečju se objavlja na posameznem družabnem omrežju večkrat tedensko, kar pa je lahko za podjetje časovno zahtevna naloga.
Aktivna družabna omrežja so namenjena pridobivanju novih strank in osveščanju o delovanju podjetja (večanju prepoznavnosti). Objave, ki jih delamo na družabnih omrežjih pa lahko naknadno dodatno oglašujemo ter poskrbimo, da jih vidi veliko širše občinstvo, kot bi ga sicer, če bi samo naredili objavo. V ta namen je potrebno izdelati strategije, ki bodo preko oglaševalskih kampanij preko družabnih omrežij vodila promet (obiskovalce) na spletno stran podjetja. Analizirati je potrebno obstoječe obiskovalce, jih primerjati s tarčno skupino kupcev in narediti profil idealnega kupca. Slednje se preko oglaševalskih kampanij targetira na ravno te kupce in upa na čim višjo stopnjo konverzije. V ta namen vam digitalna agencija omogoča vse storitve, ki jih potrebujete, da so vaše investicije v oglaševanje kar najbolj profitabilne. Glavna naloga digitalne agencije je, da odkrije, kakšne vrste objav oz. marketinških kampanij so za podjetje najbolj primerna (imajo najboljši odziv) ter definirati ‘tipično stranko’ za kar pa je nujno potrebno analizirati posamezne objave in jih med seboj primerjati.
Pri tem pa je pomembno razumeti, kako se stranke na spletni strani vedejo, kako se premikajo, koliko časa so na strani, kaj jih zadrži na strani, kje se izgubijo in tako dalje. Potrebno je optimizirati uporabniško izkušnjo, da se uporabniki po strani kar najlažje znajdejo. Tako se lahko drastično izboljša konverzijo na spletni strani obenem pa to vpliva na rangiranje spletne strani. Procesu izboljšave uporabniške izkušnje se reče UX oblikovanje (‘user experience’). Vključuje premisleke o postavitvi elementov, jasno poudarjenih prednostih podjetja (in pridobivanju zaupanja kupcev) ter smiselno strukturo celotne spletne strani. Tako zmanjšate možnost, da se obiskovalci na vaši spletni strani ‘izgubijo’.
Dolgoročno sodelovanje
Namen digitalne agencije je, da vas dolgoročno spremlja pri vašem spletnem poslovanju in vam stoji ob strani, ko potrebujete pomoč ali nasvet. Pogosto so hitri popravki nujni za nekatera podjetja, zaradi katerega je še toliko bolj pomembno, da sodelujete z agencijo, ki je časovno dostopna in prilagodljiva za vaše potrebe. Popravki spletne strani pa nikakor niso edini razlog zakaj imeti digitalno agencijo vedno pri roki. V primeru izpada strani ali strežnika je dobro, da se napake kar najhitreje reši in omogoči nemoteno poslovanje. Prav tako pa je potrebno vedeti, da se tehnologija redno spreminja. Novosti pa je skoraj nemogoče redno spremljati če to ni vaše področje, čeprav omogočajo prednost pred konkurenco. V ta namen vas digitalna agencija DWEB redno obvešča o pomembnih novostih na področju spleta, spletnih strani in spletne optimizacije.
Kaj je torej digitalna agencija?
Digitalna agencija je podjetje, ki vam nudi storitve na vseh področjih spleta in spletnega poslovanja, spremlja vaš napredek, vam stoji ob strani ko potrebujete pomoč in vam nudi nasvete o naslednjih korakih. To vključuje izdelavo spletnih strani in trgovin, grafično oblikovanje potrebnih gradiv kot so logotipi in vizitke, redno vzdrževanje in posodabljanje vsebine (ter njena izdelava) ter vodenje oglaševalskih kampanij preko družabnih omrežij. V agenciji DWEB vam poleg vseh naštetih storitev omogočamo tudi gostovanje spletnih strani, svetovanje in redno obveščanje o novostih, ki so za vas pomembna med katere spada tudi informiranje o novostih na področju zakonodaje.