Se želite predstaviti na spletu in ne veste na kakšen način? Ena izmed možnosti je s spletno stranjo. Vse spletne strani niso namenjene spletni prodaji ali oglaševanju. Da se v spletnem svetu lažje orientiramo, spletne strani razdelimo v različne kategorije.
Tako kot mora vrsta avtomobila služiti svojemu namenu, mora tudi spletna stran.
Spletne strani se med seboj razlikujejo glede na namen uporabe, izgled in funkcionanost. Če želimo spletno stran, kjer boste predstavili svoje dosedenje šolanje, delo in izkušnje, ne potrebujete vgrajenih funkcionalnosti za spletno trgovino. Seveda posamezna vrsta spletne strani ni omejena na prvotno nameščene funkcionalnosti, ker se lahko nova funkcionalnost naknadno doda.
Pri spletnih trgovinah, poleg predstavljenih izdelkov, najdemo tudi blog objave.
Da se razivalci spletnih strani in stranke lažje sporazumevamo in uskladimo pričakovanja, lahko v začetku določimo kakšno vrsto spletne strani potrebujete. Glede na izbrano vrsto spletne strani hitreje najdemo ustrezne elemente in glede na namembnost strani dodamo potrebne funkcionalnisoti.
Kakšne vrste spletnih strani obstajajo?
- Poslovna spletna stran
- Pristajalna spletna stran
- Spletna trgovina
- Spletni katalog
- Spletni direktorij
- Osebna spletna stran
- Blog
- Spletni portal
- Forum
Poslovna spletna stran
Poslovne spletne strani uporabljamo za predstavitev podjetja. Namenjene so informiranju in pridobivanju zaupanja strank. Primer takšne spletne strani je http://ppdft.si/.
Poslovne spletnih strani so bolj razgibane kot blogi, vendar manj obsežne. Običajno so sestavljene iz več strani, kot so ‘O nas’, ‘Novice’, ‘Reference’ in ‘Kontakt’. Izpostavitev kontaktnih informacij je ključnega pomena, kar je povezano z uporabo ustreznih elementov in barv. Modro barvo običajno uporabljamo za finance, zelena za področja povezana z naravo, itd.
S poslovno spletno stranjo predstavite dušo podjetja.
Pri poslovnih spletnih je sestava in postavitev elementov strani zelo pomembna. Potrebno je narediti čim večji vtis na obiskovalce strani, saj je pozitivna predstavitev podjetja ravno namen strani.
Osnovne funkcionalnosti poslovne spletne strani:
- Dodajanje vsebine
- Delujoči kontaktni obrazci
- Pregleden izgled in dobra uporabniška izkušnja (UX dizajn)
Pristajalna spletna stran (ang. Landing page)
Pristajalne spletne strani (ang. Landing page) obsegajo le eno stran in so povezane s prodajo ali promocijo. Povezave na spletni strani obiskovalca le pomikajo po strani (gor ali dol) ali pa ga peljejo na popolnoma drugo spletno stran. Običajno so pristajalne spletne strani povezane s poslovno spletno stranjo podjetja.
Pospešite prodajo z oglaševanjem s pristajalno spletno stranjo.
Največkrat je namen pristajalnih spletnih strani oglaševanje posameznega atrikla z namenom doseganja čim višje konverzije. Te spletne strani morajo ponuditi odlično uporabniško izkušnjo, ki jo dosežemo z upoštevanjem psihologije uporabnikov pri izbiri elementov in barv spletne strani. Obiskovalčevo pozornost pritegnemo z elemeti kot so odštevalnik časa in popuppi, možnostjo prijave na novice, itd.
Pristajalne spletne strani imajo lahko veliko unikatnih dnevnih ogledov, zaradi česar mora biti optimizacija spletne strani prilagojena za hitro nalaganje strani kljub velikemu številu obisovalcev. Zaradi odzivnosti, z pristajalne spletne strani ni priporočljiva uporaba CMS sistemov kot so WordPress, pač pa izdelava strani v čisti kodi brez vmesnikov. Primer pristajalne spletne strani je www.luxcess-group.com/.
Osnovne funkcionalnosti pristajalnih strani:
- Optimizirana stran
- Odštevalnik časa, prijava na novice, popupp
- Pregleden izgled in dobra uporabniška izkušnja (UX dizajn)
Več o pristajalni spletnih straneh si lahko preberete v članku: Pristajalne spletne strani – izboljšajte spletno prodajo.
Spletna trgovina
Glavni namen spletne trgovine je prodaja izdelkov preko spleta. V osnovi je to spletna stran za predstavitev podjetja, ki ima dodatne podstrani s prikazanimi prodajnimi izdelki. Primera spletnih trgovine sta Torbice.si in Vigoshop.
Strani s spletnimi trgovinami imajo običajno vse podstrani poslovnih spletnih strani z dodano kategorijo ‘Trgovina’, kjer so podstrani z opisom izdelka, fotografijo in obrazcem, ki omogoča nakup. Dodatno lahko spletne trgovine svojim obiskovalcem omogočijo komentiranje in ocenjevanje izdelkov, prijavo na novice, pošiljanje povpraševanj, dodajanje izdelkov v seznam želja, sodelovanje v nagradnih igrah, itd.
Velikokrat spletne trgovine omogočajo tudi registracijo uporabnikov. Na račun uporabnika so vezani podatki, ki omogočajo da lahko kupci spremljajo svoje nakupe, zbirajo točke zvestobe in nakup opravijo hitreje. Zaradi pravnih razlogov morajo imeti spletne trgovine z možnostjo registracije dodatno podstran, kjer so navedeni splošni pogoji uporabe in pravilnik o zasebnosti.
Ker na strani prodajamo izdelke, morajo spletne trgovine imeti vgrajene različne plačilne metode preko katerih se lahko opravi nakupi. Najpogosteje so plačila možna preko direktne bančne transakcije, po povzetju ali s pomočjo PayPal.
Spletne trgovine lahko imajo vgrajen sistem za vodenje zalog.
Poleg prodaje izdelkov lahko na straneh spletnih trgovin namestimo funkcionalnost za vodenje zaloge znotraj vmesnika za urejanje vsebine spletne strani. Dodajo se lahko funkcionalnosti, ki omogočajo celoten pregled nad stranjem zaloge, obveščanje o novih naročilih in nadzor nad celotnim potekom naročil (obveščanje o potrjevanju plačila, zadržanem naročilu, poslanem paketu,…).
Osnovne funkcionalnosti spletne trgovine:
- Predstavitev izdelkov
- Plačilne metode
- Vodenje zaloge
- Nadzor nad naročili
- Grafični vmesnik za dodajanje vsebine in izdelkov
- Registracija uporabnikov
- Seznam želja
Spletni katalog
Spletne strani s spletnim katalogom so po funkcionalnosti in izgledu podobene spletnim trgovinam. S spletno stranjo s spletnim katalogom predstavimo podjetje, hkrati pa v katalogu predstavimo izdelke ali storitve. Primer spletne strani s katalogom je Gnezdo.si.
Glavna razlika med spletno trgovino in spletnim katalogom je v nakupu. Med tem ko v spletni trgovini lahko opravimo nakup in plačilo, lahko v spletnem katalogu pošljemo povpraševanje po izdelku, ne opravimo pa nakupa. S spletnim katalogom želi le predstaviti ponudbo.
Spletne kataloge uporabljamo pri izdelkih z visoko ceno.
Spletni katalogi so pogosto uporabljeni pri izdelkih visokih cenovnih razredov oziroma v primeru kadar je potrebna individualne obravnave vsakega povpraševanja. Ker pošljemo le povprševanje na spletno strani niso vgrajene plačile metode, ampak le obrazci za pošiljnje povpraševanja.
Osnovne funkcionalnosti spletnega kataloga:
- Predstavitev izdelkov
- Grafični vmesnik za dodajanje vsebine in izdelkov
- Seznam želja
Spletni direktorij (spletni imenik)
Spletni direktoriji so spletne strani obseženih seznamov povezav na druge spletne strani. Prvotno so spletni direktoriji služili kot spletni iskalniki, danes pa služijo iskanju zelo specifičnih informacij. Primer spletnega direktorija je seznama vseh slovenskih podjetij, ki nudijo storitve s področja lesarstva.
Glavni namen spletnega direktorija je promoviranje in izboljšanje rangiranja spletne strani. Spletni direktoriji omogoča da uporabniki dodajo povezavo svoje spletne strani in oglašujejo storitve ali artikle. Največkrat se za dodajanje povezav in oglaševanje potrebno registrirati in včasih pa tudi plačati uporabo direktorija.
Osnovne funkcionalnosti spletnega direktorija:
- Dodajanje novih povezav/podjetij
- Napreden iskalnik
- Pregleden izgled in dobra uporabniška izkušnja (UX dizajn)
- Registriranje novih uporabnikov
Osebna spletna stran
Osebna spletna stran je podobna poslovni spletni strani, le da ne predstavljamo podjetja, ampak sebe. Z osebno spletno stranjo svoje delo, reference in izkušnje predstavimo na profesionalen način.
Glavna razlika med poslovnimi in osebnimi spletnimi stranmi je vsebina in način posredovanja informacij. Izbira kombinacij barv, pisave in fotografije morajo odražati osebnost predstavljene osebe, zato je pri izdelavi takšnih strani zelo pomembno sodelovanje med razvijalcem spletne strani in naročnikom.
Poleg osnovnih podstrani kot so ‘Kontakt’, ‘O meni’ in ‘Novice’, se pogosto dodaja podstran s predstavljenimi preteklimi projekti oz. reference.
Osnovne funkcionalnosti osebne spletne strani:
- Dodajanje vsebine
- Dodajanje novih projektov
- Delujoči kontaktni obrazci
Blog
Spletne strani za pisanje blog objav oziroma novic so najbolj enostavne za izdelavo. Njihov namen je objava besedil, ki jih želimo drugim predstaviti. Kot primer blog spletne strani si lahko ogledamo blog www.kdortobere.eu.
Običajno imajo blog spletni malo podstrani. Najpogosteje so podstrani s prikazanimi objavami iz posamezne kategorije in individualnimi blog objavami. Dodatno imajo blog strani lahko še podstrani za kontakt, splošne pogoje uporabe in opis strani oziroma nagovor avtorja objav.
Blog je enostavno urejati kadar je izdelan znotraj sistema WordPress.
Urejanje in dodajanje vsebine blog stranem je enostavno, saj so večinoma izdelana znotraj sistema WordPress. WordPress je v osnovi namenjen ravno izdelavi blog strani in omogoča enostavno urejanje in dodajanje vsebine preko grafičnega uporabniškega vmesnika, ki deluje podobno kot urejevalnik besedila Microsoft Word.
Osnovne funkcionalnosti bloga:
- Enostavno dodajanje vsebine
- Razvrščanje objav glede na kategorije
- Možnost komentiranja objav
- Prijava na novice
Spletni portal
Spletni portal so strani podobne blogu ampak obsežnejše narave, zaradi česar je pregledna struktura strani ključnega pomena. Primer spletnega portala so informativne novice ali strani s kuharskimi recepti, kjer je največkrat celotna vsebina dostopna brezplačno in ni potrebe po implementaciji plačilnih metod.
Največkrat so spletni portali namenjeni informiranju svojih obiskovalcev z obajavami novic ali člankov, zaslužek pa je na oglaševanju. Da bi obiskovalce čim dlje zadržali na spletni strani so pogosto implementirani moduli za prijavo na novice, popupp okna in jasne povezave z družabnimi omrežji. Dodamo lahko tudi funkcionalnost za registracijo obiskovalcev, kar je priporočljivo kadar omogočimo ocenjevanje in komentiranje objav. Pri izdelavi spletnim portalom pogosto namenimo nekaj prostora za prikaz sponzorskih oglasov.
Na spletnih portalih se vsebina dnevno posodablja s strani več avtorjev, zaradi česar je enostaven grafični uporabniški vmesnik za dodajanje in urejanje vsebine ključnega pomena. Pri spletnih portalih z več različnimi avtorji moramo zagotoviti da so vsi avtorji registirani in da imajo dodeljene ustrezne pravice za dodajanje in urejanje vsebine.
Osnovne funkcionalnosti spletnega portala:
- Naročanje na novice
- Kategoriziranje objav
- Jasen in pregleden izgled
- Komentiranje objav
- Možnost dodeljevanja različnih pravic registriranim uporabnikom
Forum
Zaradi alternativnih vrst spletne komunikacije danes novonastalih forumov skoraj ni zaslediti. Glavni namen foruma je deljenje mnenj o različnih tematikah z drugimi preko spleta. Stran je najpogosteje razdeljena na različne kategorije, te pa se lahko še dodatno kategorizirajo. Za komentiranje ali objavljanje novih tematik morajo biti obiskovalci registrirani, celotena debata pa je običajno dostopna vsem obiskovalcem. Za boljši nadzor je možno registriranim uporabnikom dodeliti različne pravice, kot je moderator, administrator in uporabnik. Najbolj znan primer spletnega foruma, ki je še vedno zelo aktiven je med.over.net/forum.
Osnovne funkcionalnosti foruma:
- Registriranje uporabnikov
- Enostaven vmesnik za oddajo komentarjev
- Možnost skrivanja vsebine
- Različne stopnje avtoritete registiranih uporabnikov
Kljub temu, da se spletne strani med seboj razlikujejo glede na namen uporabe je potrebno vsako spletno stran prilagoditi specifično željam in potrebam strank. Natančno je potrebno razumeti njen namen, bodoče funkcionalnosti in vizijo podjetja. Le tako je možno zasnovati ustrezno arhitekturo strani, sestavo podstrani in smiselno povezavo vseh funkcionalnosti v zaključeno celoto.