Nazaj

7 razlogov, zakaj vaša spletna trgovina ne prodaja

Se sprašujete zakaj vaša spletna trgovina ne dosega pričakovane prodaje? Za izboljšanje lahko naredite vrsto različnih popravkov, ki se vam lahko zdijo majhni ali neopazni. Vendar lahko, da bodo pomagali ravno vašemu naslednjemu obiskovalcu spletne trgovine, ki nebi znal izbrati velikosti izdelka.

Glede na raziskavo na Univerzi za znanost in tehnologijo v Missouriju uporabniki ob ogledu spletnega mesta oblikujejo prve vtise v nekaj milisekundah, na njihove prve vtise pa močno vpliva več vizualnih dejavnikov. Med njih spadajo barve, oblika in velikost pisave, prikazane slike ter navigacija.

Ko obiskovalci nakupujejo prek spleta pogosto ne iščejo specifično vas. Iščejo trgovino, ki najbolje ustreza njihovim potrebam. Zato je pomembno, da vaše spletno mesto izgleda “pravilno”.

Kako izboljšati prodajo preko spletne trgovine?

Cilj vsakega lastnika spletne trgovine je izboljšanje prodaje, naj bo to splošna količina naročil ali pa višja povprečna vrednost nakupa. Spletne trgovine imajo različne poslovne modele, vrste izdelkov ter cenovne range, s tem pa tudi ciljne kupce.

Pomembno je upoštevati individualnost posamezne spletne trgovine ter delati spremembe na podlagi tehtnih razlogov, ki lahko vplivajo na izboljšanje prodaje. Vgradnja nekaterih spodbujevalcev nakupov lahko na nekaterih spletnih straneh izboljša spletno prodajo tudi do 10% medtem ko lahko pri drugih na stopnjo koverzije vpliva negativno.

Če vaša spletna trgovina ne izpolnjuje pričakovane količine prodaje preučite svojo trgovino:

Preprost izgled

Enostaven in pregleden izgled spletne strani/trgovine pomeni, da so elemente, ki jih obiskovalci ne smejo zgrešiti, jasno izpostavljeni. Med njih spada predstavitev prednosti, prikaz elementov za pridobivanje zaupanja ter t.i. “call to action” gumbi.

Obiskovalca spletne trgovine se ne sme preobremeniti z množico informacij. Podati je potrebno ključne informacije in jih primerno izpostaviti

Vedno manj obiskovalcev si vzame čas za branje daljših predstavitvenih odstavkov. V čim hitrejšem času želijo izvedeti le ključne informacije. Če so iskane informacije jasno izpostavljene in obiskovalcu zanimive, si bo vzel čas za podrobnejše branje. V ta namen se pogosto nekatere informacije predstavi v obliki ikon.

Enostavna uporaba

Obiskovalci nimajo potrpljenja, da bi se naučili uporabljati obiskano spletno mesto. Zapustijo ga in obiščejo spletno mesto, katerega izgled jim je najbolj domač in enostaven.

Informacije in gumbe je potrebno jasno izpostaviti.

Predpostaviti je potrebno slabo znanje računalniških veščin obiskovalcev.

Obiskovalci se pogosto na spletnih mestih izgubijo ali pa ne vedo, kaj morajo narediti, da nakup zaključijo.

Povezave kot so pot do košarice, zaključka nakupa ali kontaktne strani morajo biti jasno izpostavljene. V primerih večjih spletnih trgovin, kjer obiskovalci kupujejo več izdelkov hkrati, je smiselna uporaba stranske košarice. Ta vizualno ponazori dodajanje izdelka v košarico s čimer izognemo možnosti, da kupci ne pridejo do košarice.

Spodbujevalci nakupov

Spodbujevalci nakupov so elementi, ki obiskovalcu predstavijo dodatne informacije s katerimi se ga spodbudi k nakupu. Primeri spodbujevalcev nakupov so jasno izpostavljene akcijske cene izdelkov (ali prikaz popustov), prikazani količinski popusti ter jasni prikaz dneva dostave paketa.

Uporaba spodbujevalcev nakupov zahteva neinvaziven prikaz glede na celotno grafično podobo spletnega mesta na dovolj opaznih mestih, da dosežejo željen učinek. Pri tem je potrebno upoštevati prilagoditve za mobilne naprave.

Pretirana uporaba spodbujevalcev nakupov lahko hitro povzroči negativen učinek, saj se obiskovalce preobremeni s količino informacij. Potrebno je uporabiti primerne spodbujevalce na pravih mestih, glede na celotno strukturo in funkcionalnosti spletne trgovine.

Enostaven zaključek nakupa (one-step checkout)

Postopek zaključka nakupa mora biti za uporabnika čim bolj enostaven. Obstajajo tri različne poti do zaključka nakupa na spletni trgovini:

Glede na vrsto spletne trgovine in obiskovalcev ter zakonodaje se lahko izbere optimalno pot. Glede na opravljene raziskave ima manjše število korakov do zaključka nakupa višje stopnje zaključenih nakupov. Optimalno bi bilo, v kolikor bi zakonodaja dovoljevala, da na strani, kjer se obiskovalec odloči za nakup izdelka, pokaže okence z že izpolnjenimi podatki. Vse kar mora v tej točki narediti je potrditi nakup.

Slednje je izvedljivo s kombinacijo uporabniških nastavitev brskalnika ter registracijo uporabnikov. S tem se izpolnjevanje podatkov na zaključku nakupa opazno skrajša. Omenjena funkcionalnost je v mobilnih aplikacijah že vgrajena.

Pritegnite pozornost

Pomembne informacije kot je akcijska cena izdelka, gumb do strani košarice ali zaključka nakupa, prednosti izdelka ipd. morajo biti jasno izpostavljene, da jih opazijo vsi obiskovalci. Računalniških veščin obiskovalcev se ne sme vnaprej predpostavljati.

Veliko spletnih trgovin ima gumbe za nadaljevanje poti do zaključka nakupa slabo izpostavljene ter celo manjše kot za posodobitev košarice.

Poleg večjih elementov se lahko pozornost pridobi z animacijami, drugačno izbiro fontov, izstopajočimi barvami ali pa le veliko praznino okoli njega.

Hitrost nalaganja strani

Hitrost nalaganja spletnih strani neposredno vpliva na možnosti, da se obiskovalec vrne, na stopnje konverzije, stopnje zadovoljstva strank in celo na možnosti, da se vaše spletno mesto dobro uvrsti v spletnih iskalnikih.

Krajši čas nalaganja strani pozitivno vpliva na celoten oglaševalski in prodajni proces. Do 79% kupcev, ki niso zadovoljni z delovanjem spletnega mesta trdi, da je manj verjetno, da bodo znova kupovali preko njega. Kako hitro naj se spletna stran naloži? 47% obiskovalcev pričakuje, da se bo spletna stran naložila v dveh sekundah ali manj.

Imate dovolj obiskovalcev?

Spremembe v izgledu in funkcionalnosti na spletnih trgovinah se ne odražajo hitro v kolikor stran nima dovolj velikega števila dnevnih obiskovalcev, da bi bile primerjave smiselne. Spremembe je potrebno postopno uvajati, A/B testirati ter zagotavljati dovolj veliko število dnevnih obiskovalcev. Testirati je potrebno individualne spremembe tekom daljših obdobij, da so lahko rezultati oprijemljivi.

Glede na vrsto spletne trgovine in načina oglaševanja je smiselno skrbeti za dolgoročno rast števila obiskovalcev. Slednje je možno izvesti preko ustrezne SEO optimizacije spletnega mesta. Z dobro optimizacijo rangiranja je možno izboljšati organski obisk spletnega mesta in pridobiti dolgoročno “brezplačno oglaševanje” preko spletnih iskalnikov.

Vedno je dobro razmišljati o plačljivem oglaševanju preko družabnih omrežij, radijskih in televizijskih oglasih, oglasnih panojih,…

Ustrezen pristop in načrt k implementaciji sprememb je za uspešnost poslovnega razvoja ključnega pomena. Potrebno je imeti jasno zadane cilje merjenja informacij ter dobljene rezultate objektivno analizirati.

Ugotovitve lahko pripeljajo do preoblikovanja poslovnega modela.

Informacije o obisku trgovine je smiselno spremljati z orodji kot sta Google Analytics in HotJar, s katerima lahko spremljamo obiskanost strani. Pridobimo informacije o lokaciji obiskovalcev, vedenja uporabnikov po strain, pridobimo vizualne predstavitve globine obiskanosti strani, razmerja obiskanosti glede na spol in še mnogo več. Uporaba orodij mora biti urejana skladno z ZVOP-2 zakonodajo.