Vrste spletnih strani

Imate vprašanje?
vrste spletnih strani

Vrste spletnih strani

Za lažje razumevanje želja in potreb strank o izgledu in funkcionalnosti njihovih bodočih spletnih strani se spletne strani razdeli na različne kategorije. Vse spletne strani niso namenjene spletni prodaji, niti niso vse namenjene objavljanju osebnih informacij. Tako kot mora vrsta avtomobila služiti svojemu namenu, tako mora tudi spletna stran.

Spletne strani se med seboj v osnovi razlikujejo po njihovem namenu uporabe, torej čemu bodo služile in funkcionanostih, ki jih omogoča. Če želimo spletno stran, kjer bomo predstavili svoje delo, reference in izkušnje, ne potrebujemo vgrajenih funkcionalnosti za spletno trgovino. Seveda pa posamezne funkcionalnosti niso nikakor omejene glede na vrsto spletne strani, kar lahko vidimo pri veliko spletnih trgovinah, kjer je poleg predstavljenih izdelkov najti tudi blog objave.

Razlikujejo se tudi po vizualnem izgledu in načinu postavitve osnovnih elementov na strani. Kot primer lahko vzamemo enostavno blog spletno stran kot je www.kdortobere.euin primer spletne trgovine www.winebow.com. Prva je razdeljena v dva navpična stolpca. Znotraj levega je seznam zadnjih blog objav, desni (torej stranski meni oz. sidebar) pa prikazuje osnovne informacije. Spletna trgovina pa je veliko bolj razgibana, saj mora obiskovalcem predstaviti več informacij v kratkem času in upati na možnost konverzije (torej opravljenega nakupa). Elementi strani morajo biti jasno razporejeni po celotni strani, zaradi obsežnosti strani pa mora biti navigacija po celotni strani smiselno strukturirana za enostavno in pregledno navigacijo po strani.

Torej, kakšne vrste spletnih strani obstajajo?

Blog

Spletne strani za pisanje blog objav oz. novic spadajo med najbolj enostavne za izdelavo. Njihov namen je objava besedil, ki jih želimo drugim predstaviti. Kot primer blog spletne strani si lahko ogledamo blog www.kdortobere.eu. Običajno imajo te vrste spletni le nekaj podstrani, če med njih ne štejemo podstrani kjer so prikazane objave iz posamezne kategorije ter individualnih blog objav. Dodatno imajo lahko še podstrani za kontakt, splošne pogoje uporabe ter opis strani oziroma avtorja objav. Urejanje in dodajanje vsebine tem stranem je enostavno, saj so večinoma izdelana znotraj sistema WordPress, ki je v osnovi namenjen ravno za izdelavo blog strani. Omogoča enostavno urejanje in dodajanje vsebine preko grafičnega uporabniškega vmesnika, podobno kot urejevalnik besedila Microsoft Word.

Osnovne funkcionalnosti bloga:
  • Enostavno dodajanje vsebine
  • Razvrščanje objav glede na kategorije
  • Možnost komentiranja objav
  • Prijava na novice

Spletni portal

Spletni portal je vrsta spletnih strani, ki vsebuje večje število novic in člankov, kot so informativne novice ali kuharski recepti. Celotna funcionalnost je podobna blog spletnim stranem, le da so izredno bolj obsežne, zaradi česar je pregledna struktura celotne strani ključnega pomena. Te vrste spletnih strani se običajno dnevno posodabljajo, kar pomeni, da morajo imeti enostaven grafični uporabniški vmesnik za dodajanje vsebine. Največkrat so namenjene informiranju svojih obiskovalcev. Ker je celotna vsebina dostopna brezplačno, ni potrebe po implementaciji plačilnih metod. Dodajanje vsebine je običajno opravljeno s strani več različnih avtorjev. Vsi morajo biti registirani in imeti dodeljene ustrezne pravice za urejanje ali dodajanje vsebine. Objave je možno tudi ter ocenjevati komentirati (priporočljivo je da le s strani registranih uporabnikov, z omejenimi pravicami). Večina spletnih portalov daje poudarek na oglaševanju, zaradi česar so pogosto implementirani moduli za prijavo na novice, popupp okna, jasne povezave z družabnimi omrežji ter prostori za prikaz sponzorskih oglasov.

Osnovne funkcionalnosti spletnega portala:
  • Naročanje na novice
  • Kategoriziranje objav
  • Jasen in pregleden izgled
  • Komentiranje objav
  • Možnost dodeljevanja različnih pravic registriranim uporabnikom

Poslovna spletna stran

Poslovne spletne strani so namenjene predstavitvi delovanja podjetja, kontaktnih informacijah, njegovi ponudbi ter pridobivanju zaupanja svojih strank. Dober primer takšne spletne strani je www.jrm-finance.si. Te vrste spletnih strani so bolj razgibane kot blog strani vendar manj obsežne. Običajno so sestavljene iz podstrani ‘O nas’, ‘Storitve’ (ter dodatne podstrani za opis posamezne storitve), ‘Novice’, ‘Reference’ in ‘Kontakt’. Na strani je ključnega pomena, da so kontaktne informacije jasno razvidne ter da se uporabljene barve na strani skladajo s kategorijo predstavljene dejavnosti (torej modra za finance, zelena za področja povezana z naravo). Čeprav obseg teh vrst spletnih strani ni velik je sestava in postavitev posameznih strani toliko bolj ključnega pomena. Potrebno je narediti čim večji vtis na obiskovalce strani, saj je pozitivna predstavitev podjetja ravno namen strani.

Osnovne funkcionalnosti poslovne spletne strani:
  • Dodajanje vsebine
  • Delujoči kontaktni obrazci
  • Pregleden izgled in dobra uporabniška izkušnja (UX dizajn)

Pristajalna spletna stran (Landing page)

Pristajalne spletne strani oziroma Landing pagi so spletne strani, ki simajo le eno stran. Vse povezave, ki so na spletni strani, obiskovalca ali le pomikajo po strani (gor/dol) ali pa ga peljejo na popolnoma drugo stran. Glavni namen teh strani je oglaševanje produkta z namenom čim višje konverzije. Te spletne strani morajo biti izredno dobro premišljene na področju uporabniške izkušnje z upoštevanjem psihologije. Ker je glavni namen pristajalne spletne strani prodaja, morajo biti v ta namen uporabljeni smiselni elementi, ki izboljšajo stopnjo konverzije (primer: odštevalnik časa, prijava na novice, popupp,…). Te vrste spletnih strani imajo običajno veliko dnevnih ogledov (500+ unikatnih ogledov dnevno), kar pomeni, da mora biti optimizacija spletne strani za namen hitrega rangiranja zelo dobro izdelana. Za ta namen ni priporočljiva uporaba CMS sistemov kot so WordPress, pač pa izdelava strani v tako imenovani čisti kodi, torej brez vmesnikov. Primeri teh spletnih strani so www.nerbon.com in www.luxcess-group.com/.

Osnovne funkcionalnosti pristajalnih strani:
  • Optimizirana stran
  • Odštevalnik časa, prijava na novice, popupp
  • Pregleden izgled in dobra uporabniška izkušnja (UX dizajn)

Osebna spletna stran

Alternativa poslovne spletne strani je osebna spletna stran. Čeprav ne predstavljamo podjetja, predstavljamo sebe, kar pa želimo prav tako narediti na profesionalen način. Glavna razlika med poslovnimi in osebnimi spletnimi stranmi je vsebina in način posredovanja informacij. Osebna spletna stran mora biti, tako kot že samo ime pove, osebna, kar se realizira s primernimi fotografijami, uporabljenimi barvnimi kombinacijami in primerno pisavo. Poleg osnovnih podstrani kot so ‘Kontakt’, ‘O meni’ in ‘Novice’, pogosto vsebujejo dodatna podstran, kjer so predstavljeni pretekli projekti oz. reference, ki omogočajo nadaljno branje (podobno kot blog objave).

Osnovne funkcionalnosti osebne spletne strani:
  • Dodajanje vsebine
  • Dodajanje novih projektov
  • Delujoči kontaktni obrazci

Spletna trgovina

Spletne strani, katerih glavni namen je prodaja izdelkov preko spleta, imenujemo spletna trgovina. Čeprav je lahko celotna struktura spletne strani podobna poslovnim spletnim stranem, vsebujejo dodatne podstrani, kjer so prikazani prodajni izdelki. Dodatno so za vsak izdelek izdelane tudi podstrani, kjer je podroben opis izdelka s fotografijami in obrazcem, ki omogoča nakup. Spletne trgovine morajo imeti vgrajene različne plačilne metode preko katerih se lahko opravi. Med njimi so najpogostejše direktna bančna transakcija, plačilo po povzetju in PayPal. Dodatna prednost spletnih trgovin pa je vodenje zaloge znotraj vmesnika za urejanje vsebine spletne strani. Omogoča celoten pregled nad stranjem zaloge, obveščanje o novih naročilih in nadzor nad celotnim potekom naročil (obveščanje o potrjevanju plačila, zadržanem naročilu, poslanem paketu,…). Dodatno spletne trgovine omogočajo komentiranje in ocenjevanje izdelkov, prijavo na novice, pošiljanje povpraševanj, dodajanje izdelkov v seznam želja, uporabo nagradnih kuponov ter pisanje novic oziroma blog objav (in njihovo komentiranje). Svojim kupcem spletne trgovine omogočajo tudi registracijo, s čimer si stranke v prihodnosti skrajšajo proces nakupa. Zaradi pravnih razlogov morajo imeti te vrste spletnih strani dodatno podstran, kjer so navedeni splošni pogoji uporabe ter pravilnik o zasebnosti.

Osnovne funkcionalnosti spletne trgovine:
  • Predstavitev izdelkov
  • Plačilne metode
  • Vodenje zaloge
  • Nadzor nad naročili
  • Grafični vmesnik za dodajanje vsebine in izdelkov
  • Registracija uporabnikov
  • Seznam želja

Spletni katalog

Funkcionalnosti in izgled spletnega kataloga je zelo podoben spletni trgovini. Glavna razlika je v možnosti nakupa. Med tem ko v spletni trgovini lahko opravimo tudi plačilo, lahko v spletnem katalogu le podamo povpraševanje po izdelku. S spletnim katalogom želi le predstaviti ponudbo oziroma možnosti, ki jih ponujamo. Spletni katalogi so pogosto uporabljeni pri izdelkih visokih cenovnih razredov oziroma v primeru individualne obravnave vsakega povpraševanja/naročila. Vse ostale funkcionalnosti in postavitve elementov spletnega kataloga pa je enak spletni trgovini.

Osnovne funkcionalnosti spletnega kataloga:
  • Predstavitev izdelkov
  • Grafični vmesnik za dodajanje vsebine in izdelkov
  • Seznam želja

Spletni direktorij (spletni imenik)

Spletni direktoriji so spletne strani, znotraj katerih je obsežen seznam povezav na druge spletne strani. Prvotno so te strani služile kot spletni iskalniki, saj takrat še niso vračali dovolj uporabnih rezultatov iskanja, danes pa služijo iskanju zelo specifičnih informacij (primer: iskanje znotraj seznama vseh slovenskih podjetij). Spletni direktoriji omogočajo, da obiskovalci sami dodajo povezave oz. oglase za svoje spletne strani, kar je možno z registracijo novih uporabnikov. S tem namenom se vgradi možnost uporabe plačilnih metod, s čimer lahko svojim uporabnikom lastniki direktorija računajo uporabo (kar pa ni običajno). Izgled direktorijev mora biti zelo jasno pregleden saj se morajo obiskovalci ob množici informacij enostavno prebiti do njim pomembnih. Glavni namen spletnega direktorija pa je promoviranje in izboljšanje rangiranja spletnih strani, ki se jih na njem predstavlja zaradi dodatnih spletnih povezav (backlinkov). Najpomembnejša funkcionalnost teh strani pa je njihov iskalnik, preko katerega lahko obiskovalci dobijo rezultate. Ta mora imeti iskalne parametre (primer: cenovni razpon, bližina ali lokacija, velikost,…) smiselne, glede na področja spletnih strani, ki jih predstavlja.

Osnovne funkcionalnosti spletnega direktorija:
  • Dodajanje novih povezav/podjetij
  • Napreden iskalnik
  • Pregleden izgled in dobra uporabniška izkušnja (UX dizajn)
  • Registriranje novih uporabnikov

Forum

Čeprav danes skoraj ni zaslediti novo nastalih forumov zaradi rasti alternativnih vrst tehnologije, je njihova uporaba in prebiranje še vedno aktivno. Glavni namen foruma je deljenje mnenj z drugimi preko spleta o različnih tematikah (te so dodatno kategorizirane za boljšo preglednost). Celotna stran je razdeljena na različne kategorije, te pa se lahko še dodatno kategorizirajo. Za komentiranje ali objavljanje novih tematik morajo biti obiskovalci registrirani, celoteno debato pa lahko običajno vsak obiskovalec vidi. Za boljši nadzor je možno registriranim uporabnikom dodeliti različne pravice, kot je moderator, administrator in uporabnik. Najbolj znan primer spletnega foruma, ki je še vedno zelo aktiven je med.over.net/forum.

Osnovne funkcionalnosti foruma:
  • Registriranje uporabnikov
  • Enostaven vmesnik za oddajo komentarjev
  • Možnost skrivanja vsebine
  • Različne stopnje avtoritete registiranih uporabnikov

 

Kljub temu, da se spletne strani med seboj razlikujejo glede na namen uporabe je potrebno vsako spletno stran prilagoditi specifično željam in potrebam strank. Natančno je potrebno razumeti njen namen, bodoče funkcionalnosti in cilje v prihodnosti. Le tako je možno zasnovati ustrezno arhitekturo strani, sestavo podstrani in smiselno povezavo vseh funkcionalnosti strani v zaključeno celoto.

Pošlji sporočilo